Babráci!

LIW5C-9eAj vy ste sa s tým stretli?! 🙂

…nie vždy sa montáž daného komponentu do automobilu podarí podľa správnosti či zdravého rozumu. Často sa stretávame s “odborníkmi”, ktorí sa za odborníkov iba považujú, a zákazník sa stáva nevedomky obeťou takýchto „majstrov“!

Bohužiaľ aj ku mne sa dostali vozidlá, po montáži od takýchto “odborníkov”,  keď mi majitelia automobilov volali: „…alarm nefunguje, spúšťa sirénu kedy sa mu chce…“ či by som nebol ochotný to skontrolovať, prípadne opraviť…

Po odkrytovaní palubnej dosky sa naskytli často takéto „parádne“ pohľady montáže od kvalifikovaných babrákov:

Takže po miernom šoku z odkrytovania palubnej dosky treba vždy zvoliť čo a ako prvé urobiť aby tá pavučina káblov už nevyzerala ako pavučina. Niekedy je lepšie  v závislosti od “odbornosti” predchádzajúceho babráka autoalarm ani neupravovať a rovno ho demontovať a namontovať nový, pretože je to často krát menej náročné na čas a v konečnom dôsledku aj na financie.

Po prerobení zle namontovaného systému si majiteľ vozidlo preberie, vyskúša funkčnosť systému a spokojne odíde 🙂

Prerobenie vyzerá napríklad takto:

  • príchod vozidla s namontovaným systémom od “odborníka”:
  • odovzdanie vozidla po prerobení a profesionálnej montáži:

 

Ďalší príklad unikátnej práce “ODBORNÍKA”, Vozidlo GOLF IV, autoalarm META:

Zákazník mal problém s vybíjaním batérie a problémovou funkčnosťou centrálneho uzamykania, po odkrytovaní palubnej dosky sa mi naskytol pohľad, ktorý som nečakal. Nasledovalo prekáblovanie a reinštalácia celého nainštalovaného systému:

A

C

E

D

F

B

Na záver: unikátny príklad odstrašujúcej montáže v AUTORIZOVANOM servise !!! 

Celé to začalo u jedného autorizovaného predajcu vozidiel. Majiteľ automobilu si dal namontovať elektronické zabezpečovacie zariadenie. Keďže predajca vozidiel ponúkal jeden druh jednocestnéno autoalarmu, chcel si majiteľ dať namontovať alarm s PAGER-om niekde inde. Predajca mu však povedal, že vozidlo má zložité elektronické systémy a montáž u neautorizovaného servisu by mohlo dôjsť k poškodeniu vozidla a zároveň strate záruky na vozidlo.

Majiteľ sa chcel vyhnúť zbytočným problémom, takže sa s predajcom vozidiel dohodol, že si alarm s PAGER-om kúpi a autorizovaný predajca vozidiel mu ho potom odborne namontuje. O nejaký deň sa mi volal sám majiteľ vozidla. Odporučil ma dovozca alarmov preto, že som tieto alarmy montoval a mám s nimi skúsenosti. Majiteľ auta mi povedal, že predajca vozidiel to po niekoľkých hodinách vzdal. Povedal majiteľovi, že to nie je schopný namontovať. Majiteľ vozidla si vyžiadal písomne od predajcu súhlas s montážou v inej firme. Malo sa jednať len o zapojenie jedného max. troch káblikov. Dohodol som sa s majiteľom, že mu to celé skontrolujem a tie chýbajúce kábliky zapojím. Jednoduché, nie ? 🙂 🙂

Majiteľ prišiel s vozidlom nasledujúcu sobotu a chcel pri montáži počkať. Veď zapojiť tri kábliky by nemal byť až taký problém. Medzitým mi povedal, že je tam nejaký problém aj s centrálnym zamykaním. Vraj to už aj opravovali, ale neopravili. Centrálne zamykanie fungovalo takým spôsobom, že na prvý krát pri odomykaní sa odomknú len vodičove dvere a na niekoľký krát sa odomknú spolujazdcove dvere. Myslel som si, že je to len nejakým zlým zapojením alarmu a naprogramovať diaľkové ovládanie k alarmu, ktoré mimochodom tiež nefungovalo, je tiež jednoduché.

Takto to vyzeralo po odstránení krytu vo vozidle kde bol umiestnený alarm:
odbornik_1

Keď som to uvidel, zistil som, že nie tri kábliky treba zapojiť, ale že sú len tri kábliky zapojené a treba zapojiť kompletný alarm. Z toho dôvodu majiteľ odišiel domov, pretože čakať viac hodín na dorobenie alarmu sa mu moc nechcelo.

Po odstránení izolácie som našiel to čo je vidieť na ďalších obrázkoch. Pekne to nevyzeralo. Nehovoriac už o tom, že hlavný prívod k alarmu je najskôr nezmyselne omotaný okolo vodičov a až potom je tam niekde vidieť poistkové puzdro. Ešte dobre, že sa montujú do nových áut centrálne poistky. Na staršom aute pri preseknutí, alebo predratí – neviem čo by to spravilo !!!

odbornik_2

odbornik_3

Takto vyzerá prechod z kabíny vodiča do motorového priestoru:

odbornik_4

Asi netreba komentovať. Bez utesnenia, bez akejkoľvek gumovej priechodky, ktorá by zabránila predratiu vodičov a skratu. Pri skrate by neprišlo k požiaru, ani by sa nepoškodilo auto, ale poškodil by sa výstup sirény z autoalarmu. Čiže alarm by sa musel reklamovať u dodávateľa – „lebo dodaný alarm je zlý“. Problémy má majiteľ a dodávateľ alarmu.

Okrem poškodeného auta bola poškodená aj riadiaca jednotka autoalarmu. Musela byť odoslaná do servisu aby ju bolo možné znovu použiť v aute a aby sa zistilo či bola poškodená pri montáži alebo bola vadná už pri predaji. Bola poškodená pri montáži. Dala sa opraviť, takže to nebolo až také zlé. Musela sa ale odoslať do servisu, takže to stálo poštovné a hlavne čas.

Muselo to takto dopadnúť ?! …

4 thoughts on “Babráci!

  1. A preto som si alarmy montoval vzdy sam-sice mi to trvalo 2-4dni ale urobil som to podla svojich predstav a navyse som zamenil farbu vodicov(vsetko samozrejme poznamenane v manuali).Je sice pravda,ze do novych aut by som sa nepustil,ale starsie octavie,punto polo a golf som zvladol(vsetky alarmy co som montoval funguju doteraz bezproblemovo aj dalsim majitelom auta,a navyse je tazke sa dostat ku sirene alebo rj alarmu,kable su poschovavane v originalnych prechodkach)
    proste ma to bavi a rad sa ucim

Comments are closed.